LGBTIQ Foundation Stichting Safehouses Melina LameéLiefde overwint alles / Love conquers all

Pride Amsterdam 2023

De Betekenis van Pride in Amsterdam voor de LGBTQ+-Gemeenschap:

De Pride in Amsterdam is een jaarlijks evenement dat diep geworteld is in de viering en ondersteuning van de diversiteit binnen de LGBTQ+-gemeenschap. Dit kleurrijke en inclusieve festival is veel meer dan alleen feesten; het staat symbool voor een voortdurende strijd voor gelijke rechten, acceptatie en zichtbaarheid van alle seksuele oriëntaties en genderidentiteiten. In het hart van de Pride ligt de kracht om een veilige omgeving te creëren waar individuen zich vrij kunnen voelen om hun ware zelf te uiten, zonder de vrees voor discriminatie of vooroordelen. Het is een periode van solidariteit, waarin we de vooruitgang vieren die is geboekt en ons inzetten voor de veranderingen die nog moeten plaatsvinden.

De Rol van Stichting Safehouses Melina Lamee:

Stichting Safehouses Melina Lamee staat op de frontlinie van een cruciale inspanning om dakloze LGBTQ+-individuen te ondersteunen en te beschermen. We erkennen dat sommige leden van onze gemeenschap dakloos worden of op straat belanden vanwege de uitdagingen die ze ervaren op basis van hun seksuele oriëntatie of genderidentiteit. Dit gaat vaak gepaard met een gebrek aan steunnetwerken en een verhoogd risico op geweld en misbruik.

Onze stichting is vastberaden om dit aan te pakken door veilige opvangplekken te realiseren, waar individuen niet alleen onderdak vinden, maar ook de steun en hulp krijgen die ze nodig hebben om hun leven opnieuw op te bouwen. We begrijpen de urgentie van deze situatie, vooral gezien de schokkende cijfers van dakloosheid binnen de LGBTQ+-gemeenschap. Elk individu heeft het recht om zich veilig te voelen en te gedijen, ongeacht hun seksuele oriëntatie of genderidentiteit.

Waarom Collecteren Belangrijk is:

Uw steun in het collecteren voor Stichting Safehouses Melina Lamee draagt rechtstreeks bij aan het veranderen van levens. Door bij te dragen aan onze inspanningen helpt u ons bij het creëren van veilige en gastvrije omgevingen waar dakloze LGBTQ+-individuen kunnen herstellen, groeien en gedijen. De alarmerende cijfers van dakloosheid binnen onze gemeenschap benadrukken de dringende behoefte aan deze safehouses. Uw vrijgevigheid heeft de kracht om niet alleen fysieke onderdak te bieden, maar ook om hoop en een nieuw begin te bieden aan hen die het het hardst nodig hebben.

Samen voor Veiligheid en Inclusiviteit:

De Pride in Amsterdam en Stichting Safehouses Melina Lamee vertegenwoordigen beide de voortdurende strijd en het verlangen naar een wereld waarin iedereen vrijelijk zichzelf kan zijn, ongeacht hun seksuele oriëntatie of genderidentiteit. We nodigen u uit om ons te vergezellen in deze missie van liefde, steun en inclusiviteit. Uw deelname aan de Pride en uw donaties aan onze stichting maken een verschil, niet alleen tijdens de festiviteiten, maar gedurende het hele jaar. Laten we samenwerken om veilige plekken te creëren waar iedereen kan schitteren en groeien, ongeacht wie ze zijn.

E-mailen
Bellen