LGBTIQ Foundation Stichting Safehouses Melina LameéLiefde overwint alles / Love conquers all

Vacatures/Vacancies

03-02-2024

Vacature: Algemeen Vrijwilliger

Organisatiebeschrijving:
Stichting Safehouses Melina Lameé is een organisatie die zich inzet voor het bieden van veilige onderkomens aan individuen uit de LGBTIQ-gemeenschap en aan kinderen die verstoten zijn door hun families en gedwongen zijn op straat te leven, waar hun levens in gevaar zijn vanwege intolerante samenlevingen. Onze stichting streeft ernaar een veilige plek te creëren voor beide groepen om een nieuwe kans te krijgen in de samenleving. We geloven in het verbeteren van de wereld en het helpen van degenen die het het hardst nodig hebben, terwijl we tegelijkertijd bewustzijn willen creëren voor de rechten en acceptatie van de LGBTIQ-gemeenschap.

Organisatiesfeer:
Bij Stichting Safehouses Melina Lameé streven we naar een menselijke, ondersteunende en verbindende sfeer. Onze organisatie wordt beschouwd als een gemeenschap waarin iedereen zich welkom voelt, en waar begrip en respect voor elkaar centraal staan. We zetten ons in voor het opbouwen van sterke onderlinge banden en het bieden van ondersteuning aan zowel de LGBTIQ-gemeenschap als aan kinderen die onze hulp nodig hebben.

We moedigen een open en inclusieve omgeving aan, waarbij de deur altijd openstaat voor een kop koffie en waar momenten van lachen en positieve interactie worden aangemoedigd. We begrijpen het belang van een vriendelijke en ondersteunende atmosfeer bij het realiseren van onze doelen. Door samen te werken in een sfeer van wederzijdse ondersteuning en begrip, streven we ernaar een warme en inclusieve gemeenschap te creëren waar iedereen zich gewaardeerd voelt.

In onze organisatie draait het niet alleen om taken en verantwoordelijkheden, maar ook om het opbouwen van waardevolle relaties en het delen van positieve momenten. We geloven dat een menselijke benadering en onderlinge verbondenheid essentieel zijn om effectief bij te dragen aan de veiligheid en kansen van degenen die we ondersteunen.

Rolbeschrijving als Algemeen Vrijwilliger:
Als Algemeen Vrijwilliger bij de Safehouses Melina Lameé Foundation ben je betrokken bij verschillende aspecten van onze stichting. Je draagt niet alleen bij aan financiële taken, maar bent ook actief als ondersteunend lid van ons team. De rol, gevestigd in Almelo en omgeving, biedt flexibiliteit voor sommige taken op afstand. Als Algemeen Vrijwilliger werk je samen met andere teamleden en draag je bij aan evenementen, faciliteer je activiteiten en bevorder je bewustzijn over de rechten en acceptatie van de LGBTIQ-gemeenschap.

Kwalificaties:
- Bereidheid en enthousiasme om als Algemeen Vrijwilliger deel te nemen aan diverse taken en evenementen binnen de stichting.
- Veelzijdigheid en het vermogen om effectief te schakelen tussen verschillende taken.
- Een proactieve en teamgerichte benadering om bij te dragen aan de algehele doelstellingen van de stichting.
- Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden en het vermogen om te communiceren met een breed scala aan belanghebbenden.
- Bereidheid om te leren en deel uit te maken van een team dat zich inzet voor de veiligheid van LGBTIQ-individuen en kinderen.

Bij voorkeur van de LHBTIQ gemeenschap of die LHBTIQ-minded zijn
Bij interesse, meld je dan aan via het onderstaande e-mailadres:

Info@stichtingsafehousesmelinalamee.nl

E-mailen